Ta ditt nästa steg!
Är du intresserad av att arbeta hos oss? Klicka dig då vidare till vår karriärsida. Där du kan läsa mer om oss som arbetsgivare, våra förmåner och se vilka lediga tjänster vi har just nu.
Med kunskap och ansvarskänsla förser vi på OneMed hälso- och sjukvården med medicinskt förbrukningsmaterial och medicinteknisk utrustning som bidrar till en god och säker vård. Vi tar våra uppdrag på allvar och agerar snabbt om det uppstår ett problem. Dessutom utvecklar vi oss hela tiden för att kunna möta våra kunders utmaningar på ett bättre sätt.
Våra duktiga medarbetare är nyckeln till att vi framgångsrikt är en del av Sveriges vårdkedja. Vår organisation är designad för att matcha vårt uppdrag och vi har över 100 olika roller i vår verksamhet. Möt några av våra anställda nedan och läs om hur deras arbetsvardag ser ut.
Är du intresserad av att arbeta hos oss? Klicka dig då vidare till vår karriärsida. Där du kan läsa mer om oss som arbetsgivare, våra förmåner och se vilka lediga tjänster vi har just nu.
OneMed finns på fyra platser i Sverige: Härnösand, Stockholm, Göteborg och Malmö.
Härnösand, Saltviksvägen 11
I Härnösand finns OneMeds kundservice, ett av våra försäljningsteam samt ett mindre lager. På vår arbetsplats i Härnösand arbetar ca 50 medarbetare.
Stockholm, Svärdvägen3A (Danderyd)
I Stockholm återfinns delar av OneMeds företagsledning och försäljningsteam. Du hittar oss i Danderyd i samma lokal som vår ägare Asker Healthcare Group.
Göteborg, Tagenevägen 29
I Göteborg finns vårt största lager och även flera av våra tjänstemannateam inom bland annat Supply Chain, Inköp, Finans och HR. Våra lager i Göteborg motsvarar totalt en yta om 4 fotbollsplaner och på vår arbetsplats arbetar cirka 220 medarbetare.
Malmö, Västra Varvsgatan 19
Under 2021 flyttade vårt Malmökontor till nya lokaler i Västra Hamnen. På Malmökontoret arbetar runt 100 medarbetare inom Produkthantering, Kvalitetssäkring, IT och Anbudsadministration.
Marie Fernlund, Sales Director North
Jag har varit en del av OneMed sedan 2012 och jag arbetar med det kommersiella teamet. Vi ansvarar för våra kunder inom både offentlig och privat sektor inom hälso- och sjukvård i Sverige. Vårt team fokuserar på att alltid sätta kunden i centrum och säkerställer tillgången till förbrukningsartiklar samt högkvalitativa och säkra medicintekniska produkter.
Vi arbetar långsiktigt med våra kunder och genom vårt nära samarbete samverkar vi också i beredskapsdialogen då samhället måste säkerställa materialförsörjning med hög tillgänglighet och lång uthållighet för kris och krig. Vi har god kontroll för de krav som gäller, vilket säkerställer hög kvalitet på både våra produkter och tjänster.
Vi på OneMed har vi ett uppdrag som är betydelsefullt och gör skillnad i vardagen.
Jag har arbetat på OneMed i över 10 år och det har varit en lärorik resa. Min karriär på OneMed inleddes som anbudsanalytiker och därefter blev jag teamledare för analytikerna och Sales Controller. I min nuvarande roll som roll som Business Development Manager har jag och mitt team fokus på data och analyser, vilket hjälper oss som bolag att göra rätt saker på ett effektivt sätt.
På OneMed har vi fantastiska kollegor som inte bara är skickliga och fokuserade på att nå bra resultat, utan också stöttar och tar hand om varandra. Det är dessutom väldigt givande att vi som team kan bidra till att våra kunder inom vården kan koncentrera sig på sitt kärnuppdrag.
Linda Ekermalm, Logistics/Customs Coordinator
Jag började arbeta på OneMed 2012 och har sedan dess haft lite olika roller, från lager, till produktionsplanerare och nu min nuvarande roll som Logistik- och Tullkoordinator.
OneMed erbjuder en öppen och inkluderande miljö där personalen uppmuntras att utbilda sig och växa. Det finns en fin samarbetskänsla och en tydlighet i vårt engagemang, möjligheten att vi får arbeta tillsammans med olika avdelningar som gör oss ännu bättre och kan nå ett bättre resultat.
Det bästa med OneMed är att vi har möjligheten att få utvecklas och jobba i olika roller som gör att man lär sig otroligt mycket och att Onemed är öppna för att inkludera och utbilda personalen. När jag ser tillbaka på mina första år inser jag inte bara hur snabbt tiden har gått, utan också hur mycket vi har vuxit och hur mycket jag har lärt mig under resans gång. Det är fantastiskt att se, och jag ser verkligen fram emot vårt nya projekt och de möjligheter vi har att fortsätta utvecklas där!
Pontus Lidström, Supply Chain Application Specialist
Jag började på OneMed 2011 som lagermedarbetare medans jag fortfarande gick på gymnasiet! Sen har jag varit här sedan dess bortsett från ett kort avbrott 2022. Under åren har jag haft flera roller som bland annat teamledare, automationstekniker och supportspecialist på IT. Idag arbetar jag som applikationsspecialist på Supply Chain Development, så jag är väl bevandrad i lager- och flödesprocesser.
Det absolut bästa med OneMed är viljan att förbättras, i alla delar av kedjan så drar vi åt samma håll – vi vill bli ännu bättre på det vi gör! Vi vågar gemensamt ifrågasätta gamla sanningar & tillsammans hittar vi nya, förbättrade vägar till målet.